Når vi taler om digital signage eller digital skiltning, kan begrebet dække over en bredere vifte af løsninger som omhandler skærme der på den ene eller den anden måde formidler et budskab. Når vi i AV CENTER taler om digital signage tænker vi dog typisk på skiltning med markedsføringsbudskaber og wayfinding rettet mod en slutkunde.
Men som sagt er definitionen flydende, og savner du information på denne side, kan du måske finde det på vores side om 'Infoskærme'.
Gør en forskel i butikken
Forbrugerundersøgelser har vist, at over halvdelen af alle købsbeslutninger bliver truffet i butikken. En effektiv måde, hvorpå købsbeslutningen kan påvirkes, er ved hjælp af digitale skilte placeret rundt omkring i butikken. Med digitale skilte får du mulighed for at kombinere tekst, billede, grafik, PowerPoint og video, hvilket giver dig en lang række muligheder for blandt andet at genbruge eksisterende reklamemateriale. Du har også mulighed for at implementere reklamemateriale fra dine leverandører.
Digital skiltning i vindues- og indgangspartier er også et effektivt værktøj til markedsføring af din forretning. I vinduespartierne kan du i forretningens åbningstid vise aktuelle kampagner, og uden for åbningstid kan du vise information om åbningstider og kommende arrangementer mv.
LED skiltning
LED skilte er mest kendt fra fodboldstadions og sportshaller, hvor de har afløst de statiske reklamebander.
LED skiltene kan dog bruges overalt - både indendørs og udendørs samt evt. som blikfang på din bygningsfacade. Er din virksomhed placeret ud til en trafikeret vej eller ligger din forretning på hovedgaden, er det oplagt, at bruge facaden til at profilere virksomheden på en dynamisk måde. Det er også muligt at indbygge LED skiltet i en pylon, så får du mulighed for at flytte din digitale markedsføring og branding af virksomheden helt ud til vejen.
Wayfinding
Er din virksomhed af en vis størrelse eller komplekst indrettet, kan wayfinding være en måde hvorpå du kan få guidet dine kunder nemt rundt. Et eksempel kunne være i storcentre, hvor butikkernes placering kan vises. I den forbindelse er det oplagt at arbejde med touchfølsomme skærme, som kan benyttes interaktivt, og muliggøre at kunden kan vælge en butik og eksempelvis få vist information om den samt få anvist korteste rute dertil.
Typiske spørgsmål om 'Digital skiltning/signage'
-
Digital signage svarer til den danske betegnelse digital skiltning. Digital signage består typisk af en eller flere skærme samt tilhørende software til håndtering af det indhold, der skal vises på skærmene. Digital signage er oftest kundevendte budskaber (fx reklame, praktisk information eller lignende), hvor interne virksomhedsbudskaber (som fx salgstal, statistik, møder osv.) tit kendes som infoskærme. Digital signage og infoskærme er dog løsningsmæssigt beslægtet, og løses på lignende vis.
-
Digital skiltning eller digital signage kan eksempelvis bruges i butikker, hvor man ønsker at kunderne kan modtage et tilbud eller anden nyttig information. Men det kan også være i form af LED-bander på et stadion. Digital signage indrammer kort sagt ønsket om, at kunne præsentere planlagt indhold på skærme i alverdens afstøbninger.
-
Er din virksomhed af en størrelse eller kompleksitet hvor vejledning i at finde vej til en placering har en værdi for dine kunder, er wayfinding oplagt til din digital signage-løsning. Det vil også være muligt at lave en interaktiv digital signage-løsning, hvor brugeren via en touchskærm vælger sin destination eller kan opsøge anden nyttig information.
Se casestories med digital signage/digital skiltning
Kontakt os
Ring eller skriv til os via nedenstående kontaktformular.